Voorstelling

Sinds onze oprichting in 1965 brengt het merk met het Kleine Bloemetje elke dag een heel natuurlijk stukje plezier in het dagelijkse leven van kinderen en volwassenen. Wij zijn intussen het 2e merk in verse zuivelproducten wereldwijd, actief in ruim 50 landen waaronder België. In Frankrijk, waar onze roots liggen, blijven we onze knowhow cultiveren. We innoveren en fabriceren nieuwe producten met 100% Franse melk. Dat gebeurt in onze 3 vestigingen in Le Mans, Vienne en Monéteau. Yoplait maakt al meer dan 50 jaar deel uit van ons dagelijkse leven. Onze missie is te innoveren om steeds beter te voldoen aan de verwachtingen van onze consumenten. We bieden lekkere kwaliteitsproducten aan: kleine geluksbrengers die zin geven om elke dag te genieten van het leven!

Onze geschiedenis

Yoplait werd in 1965 opgericht in Frankrijk en is vandaag een wereldmerk dat dicht bij zijn consumenten staat in de 53 landen waar het actief is. In België wordt het merk gecommercialiseerd sinds 1979. Yoplait profileert zich als een synoniem van lekkere, gezonde en praktische producten met een hoge voedingskwaliteit: producten vol levensvreugde en binnen ieders bereik. Yoplait's Geschiedenis

Missie en engagementen

De "Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen" van Yoplait is georganiseerd rond 5 grote pijlers: Gezondheid en Voeding, Milieu, Verantwoordelijke Bevoorrading, Levenskwaliteit op het Werk en de Lokale Gemeenschappen. Deze aanpak integreert al onze stakeholders. Yoplait hanteert ook een Milieucharter dat verbonden is met onze ISO14001-certificatie sinds 2011. Dit herbevestigt onze engagementen omtrent ecologie, milieubewuste productie aandacht voor het vervoer van onze goederen en de integratie van het milieu in onze onderneming.   Rapport Duurzame Ontwikkeling

Yoplait wereldwijd

generalmills-1sodiaal-1

Yoplait is in handen van twee aandeelhouders: General Mills (51%) en Sodiaal (49%)